Milešovka vánoční

předcházející širší oblast následující

V prosinci 2007 bylo stabilní inversní počasí, ale žádný čas k toulání po horách. Až těsně před Vánoci se sešlo několik volných dní. Tak jsme pojali nápad vyjet rychle na nějaký vysoký kopec a fotit inversi shora. Satelitní snímky ukazovaly ve Středohoří několik vystupujících vrcholů, tak jsme se domluvili na 22. prosince. Ovšem ten den ráno se inverse zvedla do výšky 1000 m a nic z toho nebylo. Následujících 24 hodin jsme neustále - ve dne i v noci - sledovali snímky z družic NOAA a sítí oscilovaly maily: "Klesá, je vidět Ještěd!", "Zase stoupá.", "Riskneme to?", "Ne, ještě počkáme". A tak podobně. Až 23. odpoledne (když jsem to už vzdal) volá kamarád: "Klesla, jedeme!" Byla šance ještě stihnout nahoře západ Slunce. Díky dopravním komplikacím jsme to navzdory úprku do vrchu nestihli. Ale aspoň nějaké barvy na nebi byly a pak inverse ozářená Měsícem. Utěšujeme se tím, že východ Slunce nám to vynahradí.

Noc byla veskrze příjemná. První pivo a grog jsme stihli ještě v hospůdce na vrcholu, dalších několik a dobrou večeři k tomu dole v Milešově U mušketýra, kde se k nám připojil Kameňák. U ohýnku bylo taky fajn, dlouho přes půlnoc jsme povídali a vařili grog. Konečně zase po dlouhé době spaní venku.

Ovšem ráno na vrcholu přineslo zklamání. Samá mlha... Nevadí, i tak ten Štědrý den začal móóóc příjemně.

Další povídání a obrázky jsou u Kameňáka na webu - sekce Wandry, akce Mileshowka II.

Kliknutím na náhled dostanete větší formáty.

Večer na Milešovce - hlavní odkaz Večer na Milešovce - hlavní odkaz Večer na Milešovce - hlavní odkaz Večer na Milešovce - hlavní odkaz Večer na Milešovce - hlavní odkaz
Večer na Milešovce - hlavní odkaz Večer na Milešovce - hlavní odkaz Večer na Milešovce - hlavní odkaz Večer na Milešovce - hlavní odkaz Noc na Milešovce - hlavní odkaz
Noc na Milešovce - hlavní odkaz Vůně horkého grogu - hlavní odkaz Noc na Milešovce - hlavní odkaz Noc na Milešovce - hlavní odkaz Ráno na Milešovce - hlavní odkaz
Ráno na Milešovce - hlavní odkaz Ráno na Milešovce - hlavní odkaz Ráno na Milešovce - hlavní odkaz Ráno na Milešovce - hlavní odkaz Místní zvláštnost - hlavní odkaz