Když jej pověsili podle jeho přání, začal zase promlouvat: "Mužové,
kteří jste povoláni slyšet, slyšte, co vám budu zvěstovat, teď, když
visím na kříži. Poznejte tajemství všeho stvoření a jaký byl počátek
všeho. První člověk, jehož druh nyní zobrazuji, byl svržen dolů
střemhlav a ukázal způsob zrození, které bylo dříve jiné, bylo mrtvé a
bez pohybu. Když tedy byl tento první člověk svržen a když uvrhl svůj
počátek na zem, uspořádal všechno podle toho, jak byl pověšen a jak
byl pádem na zemi povolán. Ukázal, že pravé je levé a levé je pravé, a
změnil všechny znaky přírody tak, že vnímáme jako krásné, co krásné
není, a jako dobré to, co je ve skutečnosti špatné. O tom Pán v
tajemství říká: 'Neučiníte-li pravé levým a levé pravým, horní dolním,
a zadní předním, nepoznáte království.' [Srv. Tomášovo evangelium 22.]
Toto poznání jsem vám nyní ukázal a způsob, v jakém vidíte, že visím,
je obrazem člověka, který byl stvořen jako první.
Vy, moji milovaní, kteří to slyšíte nyní, i ti, kteří to budou slyšet, upusťte od prvního bludu a vraťte se zpět. Sluší se přistoupit ke kříži Krista, který je rozepjatým slovem, on jediný a sám, o němž duch říká: 'co jiného je Kristus než slovo, než hlas boží', aby bylo slovem toto vztyčené dřevo, na němž jsem ukřižován. Hlasem je břevno, totiž lidská přirozenost, a hřebík, který uprostřed přidržuje břevno na vztyčeném dřevě, je obrácením a pokáním člověka.
Skutky Petrovy 38
kontext: Skutky Petrovy