Vzkaz bude zobrazen jako HTML dokument. Při psaní můžete používat HTML kódy - např. <B>-</B> apod. Rozdělení odstavců bude zachováno.
Na Vaše záznamy odpovídám zpravidla e-mailem. Pokud odpověď není zde, nemusí to znamenat, že jsem na podnět nereagoval. :-)
02. 05. 2012 07:47 | mihorac{zavinac}seznam[tecka]cz |
![]() |
Dobrý den!
Dala jsem si trochu té Vaší krásy k snídani......nepochopím jak můžete psát o takovém lezení po skalách jako kdybyste šel upravenou cestou na nějaký hrad,a ještě s dětma,to je kus odvahy a nebojácnosti od nich,ale musí to mít taky hlavně v krvi po rodičích!Vždycky jsem si myslela že horolezci jsou hazardéři se životem a když jsem se dozvěděla že i můj syn leze po skalách,málem mě klepla pepka..... Posílám vizuální metál!!!!!! |
01. 05. 2012 17:21 | mihorac{zavinac}seznam[tecka]cz |
![]() |
Nedá mě to abych se ještě jednou neozvala.Při prohlížení stránek s dětmi musím podotknout,že znám opravdu málo koho,kdo má tolik dětí,v dnešní době je to vzácné a ještě s nimi tolik výletuje a tolik se jim věnuje a zasvěcuje je do přírody.Je vidět že již máte svoje následovníky....to je vskutku úžasné jejich odvaha,jakou mají skákat ze skály na skálu,při prohlížení fotek jsem až trnula,zda dobře doskočily.....ale asi ano,jinak by jste to jistě při svém "fotografickém" vyprávění podotkl.Díky za krásné pokoukání!!! |
04. 05. 2012 15:56 | odpověď: |
Ono to skákání a lezení vypadá na fotkách dramatičtěji než ve skutečnosti. Však je to i záměrem fotografa. :-) | |
01. 05. 2012 16:44 | mihorac{zavinac}seznam[tecka]cz |
![]() |
Pokračuji v dalším prohlížení fotek....teda to je nádhera!!!!!!!!Vyvedená fotka! |
29. 04. 2012 14:05 | |
![]() |
Kolik mají chlapci roků? Nebojíte se, že tuto fotku někdo napadne. |
29. 04. 2012 08:24 | Miloslava Rýznarová mihorac{zavinac}seznam[tecka]cz |
![]() |
pokračuji v prohlížení dalších fotek........všechno se mě moc líbí,ale tady to musím zdůraznit!!!!!!!!!Ten východ slunce to je vskutku krása!!!!!!Úplná nádhera!!!!!!! |
27. 04. 2012 08:16 | houbař |
![]() |
Chybička se vloudila...Vypadá to na bedlu, ne žampion! |
26. 04. 2012 13:51 | |
![]() |
Dobrý den, Honzo, velmi mě to zaujalo. Díky za pěkné podívání i malé povídání.
Kája |
25. 04. 2012 02:01 | |
![]() |
Neplete se náhodou autor v označení Nové Hůrky ? Tam zbylo budov víc a byly sídlem vojenského újezdu. Zdevastovaná (dnes již opravená) kaple zbyla z původní osady Hůrka. Tady "bolševik" napáchal skutečně nenahraditelné škody, zejména směrem k hrdinům Klostermannova románu Skláři.Na druhou stranu i přes ty asfaltky má (možná paradoxně) hlavní zásluhu na zachování panenského rázu nejkrásnějších lokalit Šumavy tím, že tam po mnoho let nepustil lidského všekaze zvaného turista. |
24. 04. 2012 21:17 | Liba JindrovaLibuse{zavinac}seznam[tecka]cz |
![]() |
Povedený snímek. Sama chodím na Krkavčinu pro západy slunce a daleké výhledy do kraje.
Domnívala jsem se, že okolí bydliště znám. Jestřebí hory miluju v létě i v zimě na podzim,nemluvě o jarním probouzení přírody, kdy jsou lesy pokryty koberci bledulí. Byla jsem překvapena, že na Větráku byla soukromá hvězdárna. Nikdy jsem o ni neslyšela. Liba |
24. 04. 2012 21:07 | Liba JindrovaLibuse{zavinac}seznam[tecka]cz |
![]() |
Máte dobré oko a cit na detaily. Moc pěkné fotky. Liba |
23. 04. 2012 02:08 | Honza Tomsa jtomsa{zavinac}volny[tecka]cz http://www.volny.cz/jtomsa |
![]() |
V těsné blízkosti je skupinka skal zvaná Bašta - doporučuji příležitostně k prolezení. Na jedné ze stěn je výrazná "kresba" kříže, na přírodní výtvor obdivuhodně symetrická. |
22. 04. 2012 16:05 | matmil228{zavinac}seznam[tecka]cz |
Pane, všechno se mně líbilo, Vaše práce je veliká a já ji vidím. Moc pěkné rozsáhlé i různorodé. Děkuji, ze pěkné chvíle strávené s Vaším katalogem. | |
22. 04. 2012 00:15 | Honza Tomsa jtomsa{zavinac}volny[tecka]cz http://www.volny.cz/jtomsa |
![]() |
Ono na tom vlastně není nic divného. Sv. Václav je opravdu patron zemský, nikoli národní. A Němci, ktetří tu krajinu obývali, ji považovali za svou zem zrovna tak jako Češi. A pokud jde o samotného Václava, jakou politiku vůči Jindřichu Ptáčníkovi provozoval, je obecně známo... Není divu, že si ho oblíbil i Heydrich :-( |
22. 04. 2012 00:06 | Honza Tomsa jtomsa{zavinac}volny[tecka]cz http://www.volny.cz/jtomsa |
![]() |
Tady je zajímavá ta poloha prstů na spojených rukou - zkus je tak dát. Běžně to člověk nedokáže, u Židů tato schopnost platí za znamení výjimečného Božího obdarování (proč, to netuším). To nemám ze sebe, dověděl jsem se to v židovském muzeu v Holešově (stejný symbol je na tamním hrobě rabbiho Šacha, což prý je takový moravský Löw). |
21. 04. 2012 23:56 | Honza Tomsa jtomsa{zavinac}volny[tecka]cz http://www.volny.cz/jtomsa |
![]() |
A co hebrejština? :-) :-) :-) |
04. 05. 2012 15:59 | odpověď: |
Máš pravdu. I když v tý hlebrejštině je text trochu jinej. Ale jméno tam je. | |
21. 04. 2012 23:55 | Honza Tomsa jtomsa{zavinac}volny[tecka]cz http://www.volny.cz/jtomsa |
![]() |
Na tom není nic divného, "ř" není do němčiny jak přepsat, "š" ano :-) |
21. 04. 2012 23:23 | Honza Tomsa jtomsa{zavinac}volny[tecka]cz http://www.volny.cz/jtomsa |
![]() |
Srovnej interpretaci Václava Vokolka (Orfeus)
http://www.czechlit.cz/autori/vokolek-vaclav/ |
21. 04. 2012 23:04 | Honza Tomsa jtomsa{zavinac}volny[tecka]cz http://www.volny.cz/jtomsa |
![]() |
Já se teď možná pustím na trochu tenký led, za což se předem omlouvám. Pokud to, co dál napíšu, vyhodnotíš jako bláboly bez ducha, klidně to smaž.
Já si myslím, že ty dva významy nemusí být nutně tak úplně v rozporu. Vede mne k tomu jednak představa, že primitivní vandal by si sotva dal tolik práce, jednak místo, kde se artefakt nachází, zvlášť když přihlédnu k vnějšímu tvaru kapličky, resp. vstupu do ní. Že velká část náboženské symboliky na světě má sexulání podtext, tu více zjevně, tu více skrytě, je známý fakt (viz např. tvůj komentář ke štolám v Malé Americe). Sotva lze předpokládat, že křesťanská ikonografie by toho zůstala ušetřena. Zde mě jako možná interpretace napadá kaplička jako symbol lůna Panny Marie, čili místa fyzicky navštíveného samotným Bohem, tedy v jistém smyslu nejposvátnější místo na světě. Ono katolické vidění světa v barokní době asi zdaleka nebylo tak prudérní jako to puritánské ve viktoriánské Anglii... |
21. 04. 2012 22:23 | Honza Tomsa jtomsa{zavinac}volny[tecka]cz http://www.volny.cz/jtomsa |
![]() |
Ten článek už tam bohužel není :-(
K tomu beránkovi: Uznávám, že jsi v tomto oboru větší fachman, ale přece jenom: že by klášterní vrchnost? Myslel jsem, že to byl poznávací znak bratrských tisků... |
23. 04. 2012 00:26 | odpověď: |
Tady to bude zcela jistě "ideologické zadání" klášterní vrchnosti, která dala cestu takto vyznačit. (Nic proti tomu.) Ten ikonografický motiv je velice častý. Však to je jedna z mnoha věcí, kde konfese nehraje roli.
Málo se ví, že toto značení je jedno z nejstarších turistických značení v Čechách. Dobou vzniku mu může konkurovat snad jen Gabrielina stezka nad Hřenskem, mimochodem vyznačená velice podobně. Je snaha, identifikovat všechny značky této "Klášterní cesty". Řada jich chybí, hlavně v úseku před Pasterkou, tam není jisté, kudy cesta vlastně vedla. Pár lidí na tom pracuje, tak se to snad brzy dozvíme. | |
21. 04. 2012 21:51 | Honza Tomsa jtomsa{zavinac}volny[tecka]cz http://www.volny.cz/jtomsa |
![]() |
Nevíš,proč se mu tak říká? |
23. 04. 2012 00:19 | odpověď: |
Nevím a dost by mě to zajímalo. Navíc si nejsem jistý, že to je právě on. V názvech mnoha "příkopů" v této oblasti si mapy i lidi protiřečí. | |
1-20 21-40 41-60 61-80 81-100 101-120 121-140 141-160 161-180 181-200 201-220 221-240 241-260 261-280 281-300 301-320 321-340 341-360 361-380 381-400 401-420 421-440 441-460 461-480 481-500 501-520 521-540 541-560 561-580 581-600 601-620 621-640 641-660 661-680 681-700 701-720 721-740 741-760 761-780 781-800 801-820 821-840 841-860 861-880 881-900 901-920 921-940 941-960 961-980 981-1000 1001-1020 1021-1040 1041-1060 1061-1080 1081-1100 1101-1120 1121-1140 1141-1160 1161-1180 1181-1200 1201-1220 1221-1240 1241-1260 1261-1280 1281-1300 1301-1320 1321-1340 1341-1360 1361-1380 1381-1400 1401-1420 1421-1440 1441-1460 1461-1480 1481-1500 1501-1520 1521-1540 1541-1560 1561-1580 1581-1600 1601-1620 1621-1640 1641-1660 1661-1680 1681-1700 1701-1720 1721-1740 1741-1760 1761-1780 1781-1800 1801-1820 1821-1840 1841-1860